عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

معایب تجارت الکترونیکی

اگر بپذیریم که تجارت الکترونیکی شیوه جدیدی می باشد برای کاهش هزینه ها، افزایش سرعت و دقت در ارتباطات و مبادلات تجاری، با در نظر داشتن اینکه سیستم ها، روشها و فناوری ایجاد شده توسط بشر مطلق نمی باشد، بایستی بپذیریم که این شیوه نیز دارای کم و کاستی ها و معایبی می باشد.

به علت نو بودن این فناوری هنوز خیلی زود می باشد که تمام زوایای پنهان آن روشن گردد و عیب های آن عیان گردد. زیرا در حال حاضر مرحله اولیه عرضه این نوع فناوری می‌باشد پس بیشتر بر جنبه های مثبت آن در مقایسه با تجارت سنتی تأکید می گردد و اغلب تحلیل گران تصریح ای به جنبه های منفی و معایب آن ندارند. تقریباً مشابه زمانی که فردی کالایی را می‌خواهد بخرد، هنگام خرید کالا، بیشتر مزیت ها و نقاط مثبت آن در نظر او جلوه گر می گردد اما پس از خرید کالا به تدریج نقاط منفی آن در نظرش عیان می گردد.

فعلاً تب و تاب بهره گیری از تجارت الکترونیکی در تمامی کشورها بالاست و بهره گیری از آن به شکل متحیر کننده ای در حال افزایش می باشد، پس تا حدودی طبیعی می باشد که کمتر به جنبه های منفی آن توجه گردد. علی رغم موارد فوق به مواردی به عنوان معایب یا جنبه های منفی تجارت الکترونیکی تصریح می گردد.

یکی از جنبه های منفی تجارت الکترونیکی از میان بردن ارتباطات عاطفی بین طرفین معامله می باشد. در تجارت سنتی خریدار و فروشنده، ارتباط مستقیم و رو در رو با همدیگر مستقر می‌کنند، این ارتباطات سبب ایجاد الفت و علاقه و ایجاد روابط عاطفی می گردد. این نوع روابط عاطفی نوعی تعهد بین خریدار و فروشنده ایجاد می کند که تضمین کننده روابط فی ما بین آنهاست. در شیوه تجارت الکترونیکی این نوع ارتباطات عاطفی به گونه کلی از میان برداشته می گردد. زیرا ارتباطات به وسیله رایانه انجام می گردد، بدون اینکه همدیگر را ببینند و یا بشناسند، مبادلات تجاری را انجام می دهند. گسترش تجارت الکترونیکی در سطح جوامع، به خصوص جوامع شرقی و کشوری مثل ایران، مبادلات و ارتباطات عاطفی و اجتماعی را تهدید می نماید.

هزینه مخاطرات معامله در تجارت الکترونیکی مشکل بعدی آن می باشد. در تجارت الکترونیکی، خریدار و فروشنده همدیگر را ملاقات نمی‌کنند، کالا را هم نمی بینند بلکه از روی مشخصات و تصاویر مربوطه اقدام به خرید می گردد، همین عامل ممکن می باشد سبب ایجاد مخاطراتی برای طرفین باشد.

موضوع مهم دیگر، امنیت در تجارت الکترونیکی می باشد سیستم تجارت الکترونیکی در عین حالی که دقت و سرعت پردازش را به گونه قابل ملاحظه ای بالا برده می باشد بایستی پاسخگوی مسائل ایمنی نیز باشد که شامل: قابلیت دسترسی، محرمانه بودن، تمامیت پیام، اعتبار و انکارناپذیری و قابلیت بازرسی و رسیدگی می باشد. در خصوص مسائل امنیتی به صورت کامل بیشتری بحث خواهد گردید (انتقال الکترونیکی وجوه و بانکداری الکترونیکی، 1384، ص 15-14).

2-7 زیر ساختهای لازم برای گسترش تجارت الکترونیکی در ایران:

برای گسترش تجارت الکترونیکی زیر ساخت های لازم می باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر تصریح نمود:

  • وجوه قوانین گمرکی – مالیاتی و بانکداری الکترونیکی متناسب با نیازهای جدید تجارت الکترونیکی
  • تعریف کد تجاری (بارکد ملی) برای محصولات و خدمات

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه اندازه ارتباط بین کیفیت خدمات در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • مطالعه اندازه ارتباط بین ارزش دریافت شده در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین اعتماد در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین عادت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین شهرت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

با فرمت ورد