مطالعه عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری

ویژگی های یک برند مناسب

ویژگی های یک برند مناسب را میتوان در موارد زیر اختصار نمود:

1-برند بایستی مزایای محصول را توصیف کند.

2-برند بایستی گیرا رسا و گویا باشد و در یادها بماند.

3-برند محصول بایستی مناصب با فعالیت سازمان یا شرکت یا تصویر ذهنی از محصول باشد.

4-برند محصول نباید محدودیت قانونی داشته باشد.

ضمنا در بازار یابی بین الملل و بحث صادرات,توجه بر این نکته ضروری می باشد که برند محصول مغایر با بعضی اصول اخلاقی نبوده و یا حتی معنی نامناسبی به زبان کشوری که قصد صادرات به

آن هست,نداشته باشد(Kumar,Karande,2002).

نام تجاری را میتوان به انواع مختلفی تقسیم نمود:

– برند<<پیشرو>>که معمولا,قیمتی بیش از سایر کالاهای مشابه دارد.

– برند<<اقتصادی>>که برای بازارهایی که کشش قیمتی بالایی دارند,طراحی شده می باشد.

– برند<<رقابتی>>که برای بازارهای با رقابت شدید طراحی می گردد(همان منبع).

2-1-4)قدرت و ارزش برند

رفتار مشتریان بعضی محصولات مانند خودرو اغلب تحت تاثیر احساسات آنها و برند تولید کنندگان می باشد.آنها معمولا هنگام خرید;با ویژگی های محصول کاری ندارند,برای آنها <<برند>> مهم می باشد.در این گیرودار,اگر تولید کننده,برند سر آمد داشته باشد و محصول با کیفیت بالا عرضه کند,در بازار رقابت,متمایز از دیگران خواهد بود.

تولید کنندگان,پیوسته رقبایشان را تحت نظر دارند و برای پیشی گرفتن از آنها ویژگی ها و تکنولوژی محصولاتشان را در تعهد برندشان بروز می دهند.توجه بر این نکته ضروری می باشد که صرف داشتن محصول عالی,موفقیت در بازار تضمین نمی کند.

تولید کنندگان برای موفقیت در بازار نیازمند هر دو جنبه فرق در محصول و ارزش برند هستند .

– شرکتها برندهای خود را به صورتهای مختلف میسازند:در همه جای دنیا معمولا شرکتها برندهای خود را به یکی از صورت های سه گانه زیر میسازند:

1-برندینگ ساده

در این ساختار,هر کدام از برند ها متکی به خود بوده و به ندرت,به نام حمایتی(تولید کننده)نیاز دارند,مثلا,آب معدنی “دماوند”,…(میر واحدی,1378).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-مطالعه و سنجش تأثیر هد فگذاری درایجاد انگیزه و تعهد کارکنان به برند بانک.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2-مطالعه و سنجش عوامل موثر بر تعهد و وفاداری کارکنان نسبت به برند بانک.

3-مطالعه و سنجش عوامل موثر بر عملکرد برند در سطح کارکنان در بانک ملت.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری

با فرمت ورد