عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان93

کارت بدهی (نقدی) Debit Card :

جزء رایج ترین کارتهای مورد بهره گیری می باشد.این نوع کارتها  تنها توسط بانکها و موسسات مالی معتبر به مشتریان ارایه می گردد.مشتری می توان با افتتاح یکی از سپرده های قرض الحسنه، جاری یا کوتاه مدت ،تا سقف وجهی که نزد بانک سپرده گذاری نموده می باشد برداشت وجه و خرید کالا یا خدمات را از درگاه های بانکداری الکترونیک بعمل آورد. اطلاعات مشخصات مشتری، شماره کارت و تاریخ سررسید انقضای کارت علاوه بر چاپ برروی کارت برروی نوار مغناطیسی Magnet کارت نیز ذخیره می گردد . شایان ذکر می باشد بعضی از بانکها با صدور و اتصال این کارت به سپرده جاری مشتری آنرا به نام کارت جاری Current Card عرضه می نمایند که تفاوتی به لحاظ سرویس و خدمات با کارت نقدی Debit Card ندارد.

2-1-20-2-4) کارت هدیه Gift Card:

این کارت معادل وجهی می باشد که درخواست کننده آن می خواهد به کسی هدیه دهد، در واقع با رایج شدن تبادلات الکترونیکی و شناسایی نیاز بازار ، بانکها اقدام به صدور این کارتها را بعمل آورند. بعد از پیدایش و بکارگیری دستگاه های صدور و چاپ کارت در شعب این امکان فراهم گردید که مشتری بتواند طرح کارت ، متن دلخواه و مبلغ مورد نظر خود را جهت صدور و چاپ کارت از بانک درخواست نماید. همچنین سازمانها نیز می توانند به صورت انبوه در مبالغ و طرحهای مختلف و با درج آرم و متن مورد نظر برروی کارت، از این کارتهای جهت ارائه هدایا به کارکنان، مشتریان و… بهره مند شوند.

2-1-20-2-5)کارت اعتباری Credit Card :

کارتی می باشد که به دارنده آن تا سقف اعتبار تعیین شده امکان مبادله،  برداشت وجه یا خرید را می دهد که امکان تجدید اعتبار در بعضی از مدلهای کارتهای اعتباری هست. جهت صدور این نوع کارتها معمولاً هزینه ای بابت صدور اولیه و در صورت داشتن قابلیت تمدید هزینه اشتراک سالیانه از مشتری دریافت می گردد. در پایان هر دوره یا ماه دارندگان کارت ، صورتحسابی را بابت معاملات یا تراکنشهای مالی انجام شده دریافت می نمایند که در این صورتحسابها جزئیات کلیه عملیات مالی (خرید، برداشت وجه، انتقال وجه) در طول دوره یا ماه گذشته درج شده و دارندگان کارت بایستی مبالغ بدهی کارت خود را به گونه کامل تسویه نموده و یا بخشی را تسویه و الباقی را به صورت قسطی و براساس توافق از پیش تعیین شده ای طی چند ماه تسویه نمایند.کارمزد تسویه بدهی به صورت نقدی یا اقساط نیز توافقی بوده و در زمان صدور و تحویل کارت طی قراردادی که به امضاء مشتری می رسد اطلاع رسانی می گردد. در مواردی نیز کارمزد هر عملیات مالی یا تراکنش به گونه خودکار از اعتبار مشتری کسر و در صورت حساب نمایش داده می گردد. نمونه جهانی آن کارتهای دو شرکت بزرگ Visa Card و Master Card می باشد.

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1: کارایی مورد انتظار مشتری از بانکداری همراه بر پذیرش بانکداری همراه توسط کاربر تاثیرگذار می باشد.

2 : اعتماد تأثیر موثری در پذیرش بانکداری همراه دارد

3 : تبلیغات بر کارایی مورد انتظار مشتری از بانکداری همراه تاثیرگذار می باشد

4 : تبلیغات بر اعتماد مشتری تاثیرگذار می باشد.

5 : شرایط تسهیل کننده برای مشتری بر پذیرش بانکداری همراه توسط وی اثرگذار می باشد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :

 مطالعه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه مشتریان93

  با فرمت ورد