عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

زیر ساختهای لازم برای گسترش تجارت الکترونیکی در ایران:

برای گسترش تجارت الکترونیکی زیر ساخت های لازم می باشد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر تصریح نمود:

  • وجوه قوانین گمرکی – مالیاتی و بانکداری الکترونیکی متناسب با نیازهای جدید تجارت الکترونیکی
  • تعریف کد تجاری (بارکد ملی) برای محصولات و خدمات
  • تهیه و تدوین نظام ملی اطلاعات و نظام حقوقی اطلاع رسانی و کپی رایت
  • ایجاد سیستم های امنیت اطلاعات و محرمانه بودن اطلاعات شخصی
  • امکان پذیرش اسناد الکترونیکی توسط قوه قضاییه
  • ایجاد امکان دسترسی آسان – ارزان و پر سرعت به اینترنت
  • ایجاد پول الکترونیکی و گسترش فرهنگ بهره گیری از آن

بسیاری از این زیر ساخت ها در کشور ما وجود ندارد. اما با سرعت بالای پیشرفت فن آوری، ناگزیر بایستی برای ایجاد آنها چاره ای اندیشید که وظیفه دولت در این زمینه بسیار اساسی و تعیین کننده می‌باشد. با وجود این آشنایی شرکت ها و سازمان ها با استراتژی و مدل های تجارت الکترونیکی و شروع کار با همین امکانات کم، علاوه بر مزایا و فوایدی که برای خود آنها دارد می‌تواند به تسریع طریقه ایجاد این زیر ساخت ها نیز کمک کند. بسیاری از شرکت ها هستند که اقدام به ایجاد وب سایت با صرف هزینه های قابل توجه نموده اند اما اغلب آنها با اینکه دارای ظاهری جذاب و زیبا هستند اما بدون یک استراتژی یا معرف راهبردی به وجودآمده اند. دلیل این امر را می‌توان در عدم آشنایی متخصصین کامپیوتری طراحی وب سایت یا ویژگی های یک برنامه بازاریابی و نیازهای مشتریان جستجو نمود (مدهوشی و صفاری نژاد، 1383).

2-8 تعریف بانک:

بانکداری زمانی آغاز گردید که داد و ستد و مبادله کالا غیر از جنس به جنس بین مردم شروع و با گسترش تجارت حتی پیش از آن که پول به مفهوم جدید مورد بهره گیری قرار گیرد. نیاز به خدمات مؤسسات بانکی محسوس گشت. احتیاج به یک وسیله پرداخت، سنجش ارزش و بالاخص وصول مطالبات از مشتریان دور و نزدیک با وجود خطرات ناشی از نقل و انتقال پول ایجاب می‌نمود که این فعل و انفعال توسط مؤسساتی به نام بانک انجام گیرد. بانک عبارت می باشد از یک نهاد یا سازمان مالی که سپرده های پولی[1] را می پذیرد و به متقاضیان وام می‌دهد. سیستم های[2] بانکی به علت های زیر اهمیت دارند:

1- بانک ها موجب می گردد، تا بین کسانی که می خواهند پس انداز نمایند و سرمایه گذاران، ارتباط مستقر گردد.

2- بانک ها می توانند در عرضه پول و انتقال سیاست های پولی به سیستم های اقتصادی، تأثیر مهمی اعمال کنند.

3- بانک ها پیشتاز نوآوری مالی بوده، موجب می شوند که برای پس انداز کردن و به کارگیری این پس اندازها در سرمایه گذاریها، راه کارهای جدید ابداع گردد. نظام بانکی به عنوان یکی از محورهای اساسی اقتصاد هر کشور مطرح می باشد. زیرا که تأثیر اصلی واسطه وجوه و متعادل کننده نقدینگی جامعه را بازی می کند. بانک با تجهیز منابع و سپرده ها و تدارک نقدینگی برای سرمایه گذاری، رونق اقتصاد را باعث می شوند و در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه تأثیر اساسی دارند. افزودن بر این بانک این امکان را به وجود می آورند که پول های مردم منتهی به کانال ها یا مسیرهایی که فرد خواهان آن می باشد اما خود از عهده چنین کاری بر نمی آید، بشود. تا قبل از انقلاب صنعتی ایران دارای صنایع دستی قابل ملاحظه ای بود که عرضه آن به بازارهای جهانی توسعه تجارت خارجی را سبب شده بود و مسائل مختلف پولی و مبادله آن باعث گردید تا صرافی ها برای رفع این مشکل ظهور نمایند به طوری که تا اواخر قرن نوزدهم توان پاسخگویی به احتیاجات پولی را نیز داشتند (مبرهن، 1391).

2-9 چگونگی پیدایش بانکداری در ایران:

به عقیده بعضی از مورخین، اولین سکه در ایران به نام داریک و در زمان هخامنشیان و در دوره حکومت داریوش ضرب شده می باشد. در دوره اشکانیان و ساسانیان نیز سکه هایی به نام درهم ضرب می‌گردید امّا این سکه ها رواج زیادی پیدا نکرد و بیشتر مبادلات بازرگانی درآن زمان با شمش زر و سیم صورت می‌گرفت.

[1] . Currency Deposits

[2] . Banking System

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه اندازه ارتباط بین کیفیت خدمات در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین ارزش دریافت شده در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین اعتماد در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین عادت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین شهرت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

با فرمت ورد