مطالعه عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری

قدرت و ارزش برند

رفتار مشتریان بعضی محصولات مانند خودرو اغلب تحت تاثیر احساسات آنها و برند تولید کنندگان می باشد.آنها معمولا هنگام خرید;با ویژگی های محصول کاری ندارند,برای آنها <<برند>> مهم می باشد.در این گیرودار,اگر تولید کننده,برند سر آمد داشته باشد و محصول با کیفیت بالا عرضه کند,در بازار رقابت,متمایز از دیگران خواهد بود.

تولید کنندگان,پیوسته رقبایشان را تحت نظر دارند و برای پیشی گرفتن از آنها ویژگی ها و تکنولوژی محصولاتشان را در تعهد برندشان بروز می دهند.توجه بر این نکته ضروری می باشد که صرف داشتن محصول عالی,موفقیت در بازار تضمین نمی کند.

تولید کنندگان برای موفقیت در بازار نیازمند هر دو جنبه فرق در محصول و ارزش برند هستند .

– شرکتها برندهای خود را به صورتهای مختلف میسازند:در همه جای دنیا معمولا شرکتها برندهای خود را به یکی از صورت های سه گانه زیر میسازند:

1-برندینگ ساده

در این ساختار,هر کدام از برند ها متکی به خود بوده و به ندرت,به نام حمایتی(تولید کننده)نیاز دارند,مثلا,آب معدنی “دماوند”,…(میر واحدی,1378).

2-برندینگ حمایتی

در این ساختار برندها به وسیله ی یک هویت بزرگتر طرفداری می شوند,مثل فورد,کاله… (Pumelal,Robertb,1999).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

3-برندینگ یکپارچه در ابعاد وسیع

در این ساختار برند مادر مجازی بوده و از نام آن در تمام محصولات شرکت بهره گیری می گردد,مانند

سونی,سامسونگ (Kumar,Karande,2002).

2-1-5)برند سازی

2-1-5-1)برند سازی خارجی

برند سازی خارجی مربوط به مشتریان بیرونی می باشد و بیانگر کوشش در جهت ایجاد تصویری ماندگار از کسب و کار در ذهن مخاطبان بیرون می باشد.رویکرد برند سازی درخارج از سازمان موضوعی می باشد که تا کنون کانون تمرکز محققان بی شماری بوده می باشد و البته مشتریان را هدف قرار میدهد.(مقدم و همکاران,1391).

2-1-5-2)برند سازی داخلی

همانطور که برند سازی خارجی از راه تبلیغات وپیمان قوی برند,فرایند تصمیم گیری مشتری را تسهیل می کند,شرکتها دریافته اند که ارتقای پیام برند از داخل نیز به همان اندازه ارزشمند می باشد.برند سازی به مقصود ارتقای برند در درون سازمان معینی همان کارکنان اظهار گردید.از آنجایی که برند سازی داخلی باعث ایجاد یک درک مشترک از برند در سراسر سازمان می گردد,کارکنان را قادر می سازد که در زمان مواجه خدمت,پیمان برند را به جا بیاورند.در این صورت به گونه اختصار میتوان گفت که برند سازی داخلی سبب درک کارکنان از ارزش های برند شده و با ترکیب آن ها در ایجاد واقعیت برند بر توجه های کارکنان و شکل دهی رفتار های آنان برای یکپارچه شدن با برند,آثار مفیدی بر جا می گذارد.

اگر پیام برند به وسیله رفتار یکپارچه کارکنان پشتیبانی نشود,اعتبار خود را از دست می دهد.پیمان خارجی برند بایستی به گونه صحیحی با عملکرد واقعی در داخل سازمان یکپارچه گردد و کارکنان مهمترین به جا آورندگان عهدو پیمان برند در داخل سازمان باشند پیامی که به کارکنان یک سازمان می رسد نیز به اندازه پیامی که به مشتریان می رسد

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-مطالعه و سنجش تأثیر هد فگذاری درایجاد انگیزه و تعهد کارکنان به برند بانک.

2-مطالعه و سنجش عوامل موثر بر تعهد و وفاداری کارکنان نسبت به برند بانک.

3-مطالعه و سنجش عوامل موثر بر عملکرد برند در سطح کارکنان در بانک ملت.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل موثر بر عملکرد کارکنان در مورد برند در صنعت بانکداری

با فرمت ورد