عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

ضرورت بانکداری الکتریکی:

بانکداری الکترونیکی برای جامعه ی ایران بنا به علت های زیر ضروری هستند:

گذاشتن و برداشتن وجوه، مطالعه بودجه های شخصی از طریق اینترنت و پرداخت صورت حساب و خرید الکترونیکی، پرداخت سریع تر صورت حساب ها، سود بردن در تعاملات مالی، پرداخت صورت حساب ها با هزینه ای ارزان تر، داشتن دانش کافی، دسترسی به خدمات مالی از طریق اینترنت، حجم کار در زمینه ی پرداخت ها و مانند آن از این رو، بانک ها و مؤسسات مالی خدمات خود را به مقصود دستیابی به منابع تجاری، گسترده تر، توسعه می‌دهند. این منابع نظیر افرایش سودآوری خدمات، جذب مشتریان جدید، بهبود وفاداری مشتریان فعلی، ایجاد چارچوبی برای محصولات خدمات جدید در آینده با گشایش بازارهای جدید و افزایش شهرت و وجه بانک هستند. رویکردهای توسعه ی بانکداری الکترونیک از راهبردهای تهاجمی و تدافعی بهره می جویند. برهان راهبردی توسعه بانکداری الکترونیک را می‌توان حفظ جایگاه و شهرت، ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و بانک، جذب مشتریان بیشتر، پاسخ به خواسته های فعلی مشتریان، رقابت، کارایی، توسعه ی بازار و بهبود وفاداری مشتریان دانست (طاهری، 1390).

2-10-5 معضلات و موانع گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران:

از آنجایی که بانکداری الکترونیکی پدیده نوینی در صنعت بانکداری ایران به شمار می‌رود، بانک ها برای پیاده سازی آن با موانع و معضلات متعددی رو به رو بوده اند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر تصریح نمود:

– معضلات مربوط به زیر ساخت های اساسی (برق، مخابرات، ماهواره، بیمه)

– کمبود نیروی انسانی متخصص و کارا در زمینه بانکداری الکترونیکی

– نقصان مقررات حقوقی و قانونی برای گسترش بانکداری الکترونیکی

– معضلات اقتصادی (توسعه اقتصادی، سطح سازی، درآمد سرانه، نرخ بیکاری، سیاست های پولی و ارزی)

– محدودیت رایانه های شخصی موجود در کشور، هزینه خطوط تلفن، هزینه بهره گیری از اینترنت و غیر از اینها

– مقاومت در برابر تغییر و تحول

– معضلات مربوط به ساختار سازمانی و نظام مدیریتی حاکم بر بانک ها

– سنتی بودن سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

– غیر رقابتی بودن بانک ها

– موانع امنیتی

– گران بودن تجهیزات و سخت افزارهای مورد نیاز

– اثرات ناشی از تحریم های اقتصادی (گودرزی و زبیدی، 1387)

ابعاد عوامل مدیریتی-  استراتژیک به عنوان مانع ایجاد توسعه بانکداری الکترونیک در ایران:

  • فقدان شفافیت لازم در سیاستگذاری
  • عدم وجود مدیریت استراتژیک و بلند مدت
  • چند گانگی مراکز تصمیم گیری
  • فقدان شفافیت کافی در نظارت
  • فقدان هماهنگی فرا بخشی (میان بخشی)

سوالات یا اهداف پایان نامه :

  • مطالعه اندازه ارتباط بین کیفیت خدمات در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین ارزش دریافت شده در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین اعتماد در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین عادت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.
  • مطالعه اندازه ارتباط بین شهرت در وب سایت ها بر وفاداری مشتریان.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بهره گیری از بانکداری الکترونیک

با فرمت ورد